Nordkap

Portugal/Spanien 2017

Efter 2 års planlægning er vi endelig nået til dagen. Vi kørte hjemme fra sidst på eftermiddagen. Efter en tur med færgen køre vi ned gennem Tyskland vi har valgt at køre meget de første par dage så vi køre på motorvej hele vejen. Dette indebære en del vejafgift i Frankrig/Spanien og Portugal samt dags marcher på 1100 km.

Pragh

Så kom dagen vi længe har set frem til. Vi har en uges ferie og denne gang skal vi til Tjekkiet. Det er anden tur med den nye autocamper. Vi når en færge i Rødby ved 18-tiden. Kører til midnat og finder en rasteplads og går til ro. Turen fortsætter næste dag og kl. 13 når vi til byen Cesky Krumlov. Vi finder byens stellplads og betaler 275 kc. Solen skinner og vi nyder frokosten ude i solen.

Amsterdam

Efterårsturen gå til Amsterdam. Vi køre hjemmefra kl 16 og er i Amsterdam næste formiddag. Vi har på denne tur valgt at bo på campingpladsen Vliegenbos som ligge i gå afstand til gratis færgen mod Amsterdam centrum. Vi får dette års mindste plads og skal betale 29 euro det er også det højeste vi har betalt pr overnatning denne sæson.

Spanien/Portugal 2018

Kurs mod syd europa. Vi starter hjemme fra lørdag morgen kursen er sat til første stop Villasaca i midt spanien. De første par dage går med at køre de 2300 km. Vi ankommer til stellpladsen i borgos søndag aften. Efter en dejligkøre tur med fint vejr. Efter en god nat søvn i borgos, kør vi til las hoces del duraton nær byen Villasaca.

Sverige

Tur til Sverige. Så kom dagen hvor vi kom afsted på årets første tur. Det er også vores første tur i den nye autocamper, en autocamper som vi har døbt Jensen. Vores første stop er ved Trollhatten. Der fandt vi en lækker Stellplads, med fin udsigt ud over sluserne. Der er gode pladspriser, kun 175 Skr. med 16A strøm. Vi gik en tur i området hvor der blandt andet stadig var sne.

Italien/Frankrig

Endelig kom dagen vi havde talt ned til - vores orlovs tur til Italien og Frankrig. Kører turen ned gennem Tyskland skabte en del problemer. Først taber vi en kaliberbolt, men får med hjælp fra Adac fundet en anden bolt og kan komme videre. På vej op over Brenner passet sætter bilen lidt ud, for så igen at tage fat. Vi kører ind på campingplads i Steiner og efter en snak med værkstedet i Danmark.

Berlin

Berlin. Hej alle årets sidste tur skal gå til berlin vi skal ned og opleve berlin på 25 årsdagen for murens fald.
Vi har valgt at bo på hotel nær oberbaunbrucke. Turen starter fredag aften vi sætter kursen mod rødby når en færge kl 2140. Kl 4 er vi fremme ved hotellet vi tager en lur i bilen savner autocamperen.